Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Film rekrutacyjny – skuteczna reklama na pozyskanie nowych pracowników


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Szukasz ciekawego, a przede wszystkim skutecznego sposobu na zdobycie rzetelnych pracowników? Film rekrutacyjny jest metodą, która pomoże osiągnąć Ci oczekiwany efekt. Zaprezentuj potencjalnym pracownikom, jak wygląda praca w Twojej firmie i dzięki temu przyciągnij odpowiednie osoby.

Czym jest film rekrutacyjny?

Kreatywny materiał wideo, którego zadaniem jest znalezienie pracowników, którzy najlepiej pasowaliby do konkretnego stanowiska. Taka kampania z pewnością zainteresuje kreatywne osoby z pasją, czyli takie, których poszukujesz.

Następne pytanie, które się nasuwa to jak stworzyć film, który faktycznie będzie działał. Otóż, musi on spełniać kilka wymogów, bez których nie uda się znaleźć osoby idealnej na poszukiwane stanowisko. Efektywność rekrutacji opiera się w pewnym stopniu na wizerunku, jaki budujesz jako firma, zatem dobry film rekrutacyjny powinien zawierać:

  • wartości reprezentowane przez firmę
  • jasny przekaz, który przedstawia charakter firmy
  • treści specjalnie dobrane do grupy docelowej

Uwzględnienie powyższych punktów to gwarancja dotarcia do wartościowych osób.

Dlaczego warto korzystać z potencjału filmów rekrutacyjnych?

Po pierwsze, filmy rekrutacyjne to ważny pierwszy krok w stronę pracownika, którym pokazujesz pełne zaangażowanie oraz kreatywne podejście. Ten jedyny i odpowiedni pracownik, powinien się wyróżniać spośród innych kandydatów na to samo stanowisko. Zaś Ty musisz wyróżnić się na tle innych firm, do których pracownik może złożyć swoje CV. Tradycyjne ogłoszenia z gwarancją “pracy w młodym i dynamicznym zespole” to już za mało, żeby przyciągnąć dobrego i wartościowego pracownika.

Ponadto celem zawartym w filmie rekrutacyjnym nie musi być jedynie odnalezienie pracownika. Taki film to doskonała okazja do przemycenia podstawowych informacji o przedsiębiorstwie, które będą służyć jako reklama.

Pamiętaj, że każdy film, bez różnicy jaki jest jego cel, będzie budować Twój pozytywny wizerunek. Nawet jeśli obejrzy go osoba, która nie mieści się w grupie docelowej to z pewnością zapamięta kilka informacji i być może przekaże je dalej. To szansa dla Ciebie i możesz ją wykorzystać.

Jak powinien wyglądać film rekrutacyjny?

Zaplanujmy sobie wspólnie Twój film. Tak więc, co powinien zawierać? Pierwszy komunikat musi być interesujący, ale jednocześnie powinien informować czego właściwie dotyczy ogłoszenie (nazwa stanowiska lub charakter pracy). Następnie, warto zagrać językiem korzyści, czyli musisz przedstawić plusy pracy, których pracownik nie otrzyma nigdzie indziej. Opowiedz, co wyróżnia Ciebie jako pracodawcę wśród innych ofert. Przedstaw się w niekonwencjonalny sposób i wyróżnij się – to najważniejsze zadanie.

To jak? Rozpoczynasz kampanię rekrutacyjną i chcesz nagrać kreatywny film? Jeśli tak, to zapraszamy do kontaktu. Zrealizujemy dla Ciebie film rekrutacyjny oraz pomożemy w przygotowaniu koncepcji!

Umów się na nagranie filmu rekrutacyjnego!

Zarezerwuj termin 😃

Powiązane wpisy