Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Jak powstaje film promocyjny?


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Film promocyjny ma na celu wsparcie działań marketingowych firmy. Jego zadaniem jest prezentacja cech produktu, ukazanie sposobu wykonania, a także podkreślenie jego unikalnych walorów wyglądu czy też zastosowania. Intencje mogą być różnorakie, natomiast proces powstawania filmu zawsze składa się z tych samych elementów. Zostań z nami i dowiedz się, jak powstaje film promocyjny.

Cenne rady i wskazówki dotyczące tworzenia filmu promocyjnego, nie muszą sprawdzić się w Twoim przypadku. Natomiast odpowiednio przygotowany plan, z pewnością pomoże Ci uzyskać zadowalające efekty. Dlatego przedstawimy Ci, jak krok po kroku powstaje film promocyjny.

Koncepcja

Koncepcja i zamysł są w zasadzie najważniejsze, ponieważ to od nich zależy przebieg całej realizacji, a finalnie również – efekt końcowy. Koncepcja jest wstępem do napisania scenariusza. Warto odpowiedzieć sobie na cztery pytania. Co? Jak? Dlaczego? Gdzie? 

Należy zastanowić się, co można i chce się pokazać. Następnie trzeba pomyśleć nad sposobem, czyli w jaki sposób chce się to przedstawić. Żadne działanie nie jest skuteczne bez odpowiedniej strategii, dlatego trzeba zastanowić się, jakie są cele filmu promocyjnego. Na koniec powinno się wybrać idealne miejsce do realizacji filmu, które idealnie połączy się z poprzednimi wytycznymi.

Scenariusz

Po przygotowaniu wstępnej koncepcji, następnym krokiem jest stworzenie scenariusza, czyli planu ujęć. Powinien zawierać ogólny zarys tego, co powinno być w filmie przedstawione, w jakiej kolejności oraz ile czasu powinien trwać film. 30 sekund? 60 sekund? A może 2 minuty? Jeżeli film w ostatecznej wersji ma posiadać napisy, również warto to uwzględnić w scenariuszu. Zarówno miejsce, w którym film będzie publikowany jest przydatną informacją.

Rozpisując każde ujęcie, powinno się myśleć, do kogo będzie skierowany film. Grupa docelowa pozwala nadać odpowiedni kierunek nagraniom. Szczegółowo opracowany scenariusz jest dokumentem, dzięki któremu można określić przybliżony czas realizacji, a ten jest podstawą do wyceny. 

Realizacja

Nagranie filmu odbywa się w oparciu o wcześniej przygotowany scenariusz. Warto się go trzymać i realizować ujęcia zgodnie z planem. W taki sposób można uniknąć potencjalnych pomyłek oraz nagrać materiał sprawnie i szybko.

Montaż

Ten etap obejmuje selekcję ujęć i wybór tych najlepszych. Podczas montażu dopasowywany jest również podkład muzyczny (oczywiście, jeżeli w koncepcji znalazł się taki punkt). W zależności od specyfiki filmu, zmiany pomiędzy ujęciami mogą być dynamiczne lub wolne i płynne. 

Sposób montażu swoje źródło zawiera w koncepcji i scenariuszu. Jak więc widzisz,  przydają się one zarówno na etapie realizacji, a także w postprodukcji. Zmontowany film promocyjny zostaje przekazany klientowi i czeka na akceptację lub ewentualne uwagi. Jeżeli sytuacja będzie wymagać wprowadzenia dodatkowych zmian, wówczas montażysta podejmuje się poprawek i w końcu oddaje film gotowy do publikacji.

Spodobał Ci się nasz artykuł? Mamy nadzieję, że okazał się pomocny i już rozumiesz, jak powstaje film promocyjny. Zapraszamy Cię do śledzenia naszego bloga 🙂

Zrealizujmy wspólnie film dla Twojej marki!

Film promocyjny jest najlepszą reklamą 🙂

Powiązane wpisy