Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Wideo w branży beauty


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Wideo obecnie mocno się rozpowszechnia. Doskonale widać to po wszelkich mediach społecznościowych. Pojawiają się nowe aplikacje i nowe możliwości komunikacji wideo w już istniejących aplikacjach. Wideo w branży beauty to duża szansa na zaangażowanie obecnych odbiorców i zdobycie uwagi nowych. Zobacz, jak możesz wykorzystać wideo do komunikacji marketingowej!

Jakie wideo nagrywać w branży beauty?

Mamy szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o nagrywanie filmów w branży beauty. Media społecznościowe to głównie krótkie formy wideo, jednak na platformie YouTube czy stronie WWW możesz wykorzystać długie formy wideo.

Krótkie formy wideo

W 2022 roku media społecznościowe zostały opanowane przez rolki, nazywane również reelsami, czyli pionowe wideo trwające maksymalnie 90 sekund. Taka rolka może przekazywać wiedzę w skondensowanej formie, przedstawiać krótkie ujęcia lub zdjęcia. Dobrze sprawdzają się również jako krótki film promocyjny salonu lub usług.

Nie możesz zapominać również o relacjach – wielu odbiorców to właśnie je sprawdza jako pierwsze. Dlatego warto wykorzystać kryjący się w nich potencjał. W relacji możesz pokazywać swoim odbiorcom codzienną pracę, backstage, klientów, zadawać pytania i wdrażać wiele innych pomysłów.

W zasadzie odbiorcy chętniej absorbują wszelkie treści, które można zaprezentować w formie wideo:

  • efekty,
  • tutoriale,
  • realizacje,
  • wiedzę,
  • opinie,
  • nowości,
  • promocje.

Do tworzenia krótkich form wideo w zupełności wystarczą filmy nakręcone smartfonem. Aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie filmy nagrywać lepszym sprzętem, a następnie zmontować na pionowe wideo.

Długie formy wideo

YouTube wciąż się rozwija, umożliwia publikowanie krótkich Shortsów, mimo tego wciąż przoduje w dłuższych formach wideo. Długie formy wideo uwzględniają również filmy, które możesz publikować na platformach szkoleniowych. W tym przypadku najlepiej wykorzystywać profesjonalne filmy o wysokiej jakości obrazu i dźwięku.

Filmy instruktażowe, filmy szkoleniowe czy kursy online to wartościowe materiały, które zazwyczaj przynoszą największe korzyści. Nie tylko w branży beauty, ale i innych obszarach.

Tworząc film promocyjny w dłuższej formie, możesz przekazać więcej informacji, które mogą okazać się cenne dla Twoich potencjalnych odbiorców. Nie zapominajmy również o filmach eventowych, które dobrze wpływają na budowanie wizerunku, a co ważne działają długoterminowo.

Filmy produktowe można wykorzystywać w wielu celach – jako uzupełnienie opisu w sklepie internetowym, jako kampanię reklamową, a także jako prezentację Twojej oferty. Spoty reklamowe lub filmy reklamowe nadają się również na mały i duży ekran, równocześnie można je publikować w mediach społecznościowych. Filmy wizerunkowe z powodzeniem wykorzystasz na swojej stronie internetowej, do promocji w kampanii reklamowej, a także jako post w social mediach.

Wideo w branży beauty

Nowe funkcje wdrażane przez najpopularniejsze media społecznościowe obracają się wokół wideo, dlatego też jest ono tak mocno promowane. Nie można pomijać tworzenia filmów w komunikacji marketingowej. Wideo w branży beauty nie ogranicza się tylko do postów, relacji i rolek – nie zapominajmy o YouTubie, platformach szkoleniowych, kampaniach reklamowych i stronie internetowej. Pozostałe źródła również możemy, a nawet powinniśmy wypełnić materiałami wideo.

Chcesz nagrać filmy dla swojej marki?

Chętnie pomożemy 😊

Powiązane wpisy