Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Jak przygotować kurs online?


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Stworzenie kursu online nie należy do łatwych zadań. Biorąc pod uwagę, że chcemy, aby ten kurs odniósł sukces, zbudował nam wierne grono odbiorców i profesjonalny wizerunek. Planujesz nagrać swój własny kurs? Chcesz przekazać swoim odbiorcom wartość? Sprawdź, jak przygotować kurs online?

Kursy online prężnie się rozwijają, tym trudniej jest dotrzeć do grupy docelowej, a jednocześnie zachęcić do zakupu właśnie naszego kursu. Nie sztuką są obietnice, kluczem do sukcesu jest odpowiedź na potrzeby Twoich kursantów i przekazanie im wartościowej wiedzy, której im brakowało. Dlatego poniższy poradnik dotyczy koncepcji samego kursu, aniżeli nagrania materiału.

Jak przygotować kurs online?

Przygotowaliśmy dla Ciebie wiedzę, która pomoże Ci przygotować strategię dla Twojego kursu. Jeżeli odpowiesz sobie na kilka zadanych przez nas pytań, łatwiej będzie Ci wyznaczyć kierunek dla Twojego kursu.

Dlaczego?

Na sam początek, odpowiedz sobie, “dlaczego chcesz stworzyć kurs online?”. Jakie przesłanki zadecydowały, że chcesz to zrobić? Co Cię motywuje do przygotowania kursu online? Zrozumienie własnych działań sprawi, że przygotowanie kolejnych etapów będzie dla Ciebie łatwiejsze.

Poznając własne motywacje bez problemu przygotujesz wstęp do kursu online. Przełoży się to także na jakość materiałów, które będziesz tworzyć. Skupienie na celu, dla którego podejmujemy określone działania, zwiększa ich efektywność.

Dla kogo?

Drugim bardzo ważnym pytaniem jest “dla kogo chcesz stworzyć kurs online?”. Znajomość grupy docelowej na tym etapie jest bardzo ważna, gdyż umożliwi Ci skuteczniejsze dopasowanie programu kursu i komunikacji marketingowej.

Nie staraj się zrobić kursu dla wszystkich. Lepsze wyniki i efekty osiągniesz znajdując swoją niszę.

Poznaj swoich odbiorców najlepiej jak to możliwe. Być może wydaje Ci się to błahe, jednak poznanie potrzeb i problemów grupy docelowej to bardzo cenna informacja. Można powiedzieć, że jest to aspekt, który sprawi, że wybiorą właśnie Ciebie wśród konkurencji.

Co?

Jest to najważniejsze pytanie, czyli “co będzie przekazywał Twój kurs online?”. W tym punkcie musisz określić kwestie nie tyle samej treści kursu, co jego wartości. Na jakie potrzeby odpowiada? Warto, abyś rozpoznał_a, jak bardzo ten problem jest powszechny.

Może się okazać, że dla pewności, czy Twój kurs będzie faktycznie rozwiązywał problemy, warto by było przeprowadzić rozmowy z osobami, do których chciał_byś docierać. Takim sposobem możesz rozpoznać, czy treść Twojego kursu ma rozwiązywać realny problem, a to uchroni Cię przed stworzeniem niepotrzebnego kursu. Jednocześnie istnieje szansa, że otrzymasz podpowiedzi na tematykę kolejnych kursów, ale przede wszystkim zyskasz potwierdzenie, czy Twój produkt znajdzie swoich odbiorców.

Jak przygotować kurs online? Przemyślanie. Tylko taki może być doceniony przez Twoich odbiorców. Udana koncepcja potrzebuje wielu godzin.

Chcesz zobaczyć też artykuł "Jak stworzyć kurs online"?

Zajrzyj na naszego Bloga 😊

Powiązane wpisy