Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Jak sprzedawać kursy online?


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Szerzenie się cyfryzacji wpływa na popularność kursów online. Chętniej wybieramy taką formę nauki, gdyż możemy z niej skorzystać w dowolnym momencie i miejscu. Obie strony mogą czerpać korzyści z kursów online, ponieważ twórcy mają prostszą drogę dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Jak sprzedawać kursy online? Dowiedz się!

Dlaczego warto sprzedawać kursy online?

Jeżeli posiadamy cenną wiedzę w danym temacie, możemy się nią dzielić, opakowując ją w kurs online. Choć stworzenie takiego kursu jest czasochłonne, to z pewnością wkład włożony w pracę przełoży się na sukces kursu.

Wiele osób czerpie korzyści z tworzenia kursu online. Nie tylko dodatkowy dochód jest atutem, ale również budowanie wizerunku eksperta, zwiększenie grona odbiorców i docieranie ze swoimi usługami do nowych osób.

Kursy online są chętniej wybierane niż kursy stacjonarne, ponieważ twórcy często przekazują dostęp do kursu na stałe, a więc do materiału można wrócić w dowolnej chwili.

Co ważne dla twórców to że, kurs online nie posiada ograniczonej liczby uczestników. Oczywiście nie można całkowicie przekreślać potencjału kursów stacjonarnych, bo w niektórych branżach, tylko takie mogą okazać się wartościowe. Natomiast warto pamiętać o tym, że kursy online przyciągają coraz więcej odbiorców i dlatego warto je wdrożyć w swoim biznesie.

Jak sprzedawać kursy online?

Jeżeli posiadasz już stworzony kurs online, najwyższa pora zacząć go rozpowszechniać i sprzedawać. Na tym etapie musisz znaleźć do tego odpowiednie miejsce, a możliwości jest wiele.

Jedną z najpopularniejszych platform do sprzedaży kursów online jest bez wątpienia Udemy. Jest to wygodna propozycja, bo tak naprawdę twórca musi jedynie udostępnić materiał kursu, natomiast marketing, sprzedaż i kwestie techniczne leżą już po stronie platformy. Nie musisz przejmować się również integracją z płatnościami online czy systemami fakturującymi. Jedynym minusem jest prowizja, którą trzeba zapłacić.

Istnieją inne zewnętrzne platformy do sprzedaży kursów, takie jak Skillshare, jednak osiągane na nich wyniki sprzedaży są zdecydowanie niższe. W Polsce rozwija się również platforma Eduj.pl, natomiast wciąż więcej polskich odbiorców można znaleźć właśnie na Udemy.

Możesz wybrać również darmowe opcje np. udostępnianie kursu online na YouTube jako niepubliczny film lub stworzenie własnej platformy kursu na własnej stronie WWW. W tych przypadkach nie musisz przejmować się prowizją, natomiast nie otrzymujesz żadnego wsparcia technicznego. Jednocześnie musisz wziąć na siebie inne koszty związane z hostingiem, domeną, wtyczkami, reklamą i systemami płatności.

WordPress oferuje darmowe i płatne wtyczki, które pozwolą Ci stworzyć własną platformę kursów. Pamiętaj jednak, że stworzenie własnej platformy wymaga poświęcenia czasu, który jest równie cenny.

Poznałeś już dwa sposoby, jak sprzedawać kursy online. Tylko zestawienie plusów i minusów, pozwoli Ci podjąć dobrą decyzję, która opcja będzie dla Ciebie lepsza. Wolisz oddawać część zarobionych pieniędzy w postaci prowizji? A może chcesz otrzymywać cały dochód z kursów i opłacać wszystkie koszty związane z utrzymaniem i prowadzeniem platformy?

Chcesz uruchomić własną platformę z kursami?

Powierz to zadanie nam 😊

Powiązane wpisy