Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Marketing dla fotografa – jak prowadzić działania promocyjne online?


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Jeśli Twój kalendarz nadal nie jest przepełniony, a Twoja głowa pęka od kreatywnych pomysłów na zdjęcia, to przyszła pora na wdrożenie kilku działań marketingowych. Brak dobrej reklamy może zaważyć nad pozyskiwaniem nowych zleceń. Jeśli chcesz zdobyć nowych Klientów, mogą Ci w tym pomóc porady, z którymi zapoznasz się w dalszej części artykułu. Marketing dla fotografa to Twój pierwszy krok do pozyskania nowych zleceń.

Przejdźmy zatem do tego, co dla Ciebie najważniejsze, czyli wskazówek jak prowadzić skuteczne działania promocyjne online.

Profil na Facebooku

Wizytówką fotografa są zdjęcia, nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Dlatego musisz je wykorzystywać w komunikacji na Facebooku. Publikuj tylko swoje najlepsze wykonane fotografie.

Co najważniejsze, musisz dodać zdjęcie w tle, mimo że sama nazwa tego miejsca może Ci sugerować, że nie jest ono istotne. Wręcz przeciwnie, zdjęcie w tle jest jednym z pierwszych elementów, które użytkownik widzi po wejściu na Twój profil. Słowem, dzięki zdjęciu w tle może wiele zyskać, ale możesz równie dużo stracić. Dlatego wskazane jest gruntowna selekcja zrobionych zdjęć i wybór tego najlepszego, które trafi na tło.

Kolejnymi ważnymi kwestiami, i równie istotnymi, jest uzupełnienie wszystkich możliwych punktów w sekcji Informacje. Pamiętaj, że ludzie mogą kontaktować się na wiele sposobów, to że znajdą Cię na Facebooku nie oznacza, że w taki też sposób zapytają o Twoją ofertę. Uzupełnij mail, telefon kontaktowy oraz adres studia.

Messenger

Nie jesteś w stanie odpisywać na wiadomości w każdym momencie. Dlatego warto zaplanować automatyczne odpowiedzi. W świecie online szybki kontakt jest bardzo istotny. Dzięki szybkiej reakcji na zapytanie Klienta, możesz zyskać jego przychylność, a w następstwie pozyskać nowe zlecenie. Oczywiście, odpowiedź nie gwarantuje tego, że pomiędzy Tobą a Klientem zawiąże się jakaś współpraca. Jednak, jeśli ustawisz automatyczną odpowiedź, która będzie odpowiadać na jego potrzeby, Klient będzie miał poczucie, że jest dla Ciebie ważny, a Twoja reakcja jest szybka.

Profil na Instagramie

Profil na Instagramie również jest Twoją wizytówką, na podstawie której Klienci mogą podejmować swoje decyzje. Jednak w tym przypadku, wszystko jest podane jak na tacy. Twoi odbiorcy od razu widzą wszystkie zdjęcia, dlatego tutaj już nie ma miejsca na potknięcia. Musisz stawiać spójność oraz estetykę na pierwszym miejscu. Twoje zdjęcia powinny mieć wspólny mianownik, dlatego na wcześniejszym etapie warto zadbać o autorską obróbkę, która będzie kojarzyć się z Tobą lub będzie z Tobą związana.

Opinie i recenzje

Oceny Twoich Klientów są ważnym punktem, zarówno te w wizytówce Google, jak i te na Facebooku. To one są bardzo istotnym czynnikiem, który wpływa na decyzje. Jeśli potencjalny Klient zobaczy pozytywne rekomendacje będzie bardziej skłonny do podjęcia z Tobą współpracy. Potwierdzenie na to, że osoby są zadowolone z Twoich usług, może przynieść Ci wiele dobrego, rekomendacje są szczególnie ważne, szczególnie w branży fotograficznej 🙂

Poproś swoich Klientów o wystawienie opinii, w ten sposób zwiększysz również swoje szanse na pozyskanie nowych odbiorców, ponieważ dzięki wysokiej ocenie będziesz pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Szybkość strony

Jest to ważny punkt szczególnie w przypadku strony fotografa. Jeśli chcesz, aby Klienci przychodzili do Ciebie za pomocą strony internetowej, musisz zadbać o kilka kwestii – najważniejszą z nich jest szybkość ładowania. Długi czas ładowania to duże prawdopodobieństwo,, że stracisz większość potencjalnych Klientów.

Strony internetowe fotografa są szczególnie narażone na to, że będą się długo ładować, a to za sprawą dużej liczby zdjęć – z tego powodu, należy przyłożyć szczególną uwagę do ich optymalizacji. Im więcej posiadasz zdjęć na stronie, tym dłużej strona się ładuje. Sprawdź nasz artykuł z radami, jak odpowiednio przygotować zdjęcia na stronę internetową.

Mamy nadzieję, że powyższe plan na marketing dla fotografa przyniesie Ci korzyści, a Twój kalendarz szybko się wypełni. Jeśli mimo tego, nadal potrzebujesz pomocy przy działaniach promocyjnych to napisz do nas! Z pewnością coś zaradzimy!

Pomożemy Ci poprowadzić działania marketingowe!

Napisz do nas 😄