Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Wideo marketing – sposób na budowanie wizerunku firmy


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Rozwój wszelkich form komunikacji sprawił, że bardzo popularnym sposobem budowanie wizerunku firmy stał się wideo marketing. Na popularność tej metody z pewnością duży wpływ miała pandemia, która wywróciła do góry nogami funkcjonowanie w firmach, a także przyzwyczajenia konsumentów. Z tego powodu, warto poznać sposoby na budowanie swojego wymarzonego wizerunku za pomocą filmów.

Wzrost popularności filmów

Filmy od wielu lat zyskują coraz większą popularność, początkowo były przeznaczone jedynie do kina i telewizji, jednak Internet bardzo szybko je pochłonął i stały się one jego domeną. Rozwój filmów można zawdzięczać twórcom, którzy wkładają ogrom wysiłku w przygotowanie angażującego i wartościowego materiału.

Obecnie twórcy serwisu YouTube cieszą się większą popularnością niż cenieni aktorzy filmowi czy telewizyjni. Szybki dostęp do ogromnej ilości materiałów wideo, a także duży zasięg i szerokie grono odbiorców. To wszystko sprawiło, że wideo marketing jest szansą na zbudowanie doskonałego wizerunku, wystarczy po niego sięgnąć.

Wideo marketing – formaty

Wykorzystywać szanse materiałów wideo można na wiele sposobów. Formę przekazu możesz dostosować do specyfiki swojego działania np. jeśli potrzebujesz informować swoich odbiorców na bieżąco o tym, co dzieje się w danej chwili, dobrym sposobem są relacje na Facebooku lub InstaStories. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś wybrał format, który po prostu najbardziej odpowiada Twoim możliwościom, najważniejszy jest efekt końcowy.

Żeby kreować wizerunek firmy poprzez wideo marketing możesz stosować:

Do powyższej listy można przypisać jeszcze wiele innych możliwości. Kluczem w tym przypadku jest obraz wraz z dźwiękiem, który będzie angażujący dla odbiorcy.

Jak budować wizerunek za pomocą wideo marketingu?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zależy od tego, jakiego efektu oczekujesz. Mówiąc wprost, jak chcesz żeby postrzegali Cię odbiorcy? Żebyś mógł znaleźć swoją własną drogę wideo marketingu, postanowiliśmy rozpisać kilka ścieżek działania, które mogą spełnić Twoje oczekiwania.

  • Jeśli chcesz sprawiać wrażenie autentycznej marki – jako komunikację z odbiorcami powinieneś wdrożyć relacje lub InstaStories. Mimo tego, że nie muszą być nagrane w czasie rzeczywistym, to właśnie tak są postrzegane i dzięki nim można podkreślić swoją naturalność. Drugą, dobrą metodą jest nagrywanie vlogów – zaprezentuj codzienny przebieg prac w Twojej firmie. Kiedy umożliwiasz innym zobaczenie tego, co dzieje po drugiej stronie, dajesz im odczuć, że nie masz nic do ukrycia, a to sprawia, że zyskujesz na autentyczności.
  • Jeśli chcesz sprawiać wrażenie profesjonalnej marki, staraj się edukować swoich odbiorców. Najlepszym formatem dla Ciebie będą filmy szkoleniowe lub instruktażowe, ale to co najważniejsze – powinny być one bardzo dobrze przygotowane. Nie nagrywaj filmów pod wpływem chwili, spontaniczność rzadko wiąże się z profesjonalizmem.
  • Jeśli chcesz, aby Twoi odbiorcy czuli przywiązanie do marki, przede wszystkim postaw na regularność udostępniania filmów. Staraj się chociaż raz dziennie dodawać relację, kiedy przyzwyczaisz swoich obserwatorów, że codziennie otrzymają od Ciebie dawkę informacji, zaczną oni po prostu ich wyczekiwać. Budować relację możesz także poprzez transmisję na żywo, jest ona bardzo angażująca, ponieważ możesz w czasie rzeczywistym odpowiedzieć na wiadomości odbiorców.
  • Jeśli chcesz sprawiać wrażenie nowoczesnej marki, wykorzystuj nowoczesne metody i nie bój się podążać za trendami. Niewątpliwie, ostatnimi czasy TikTok osiągnął dużą przewagę w kreowaniu wizerunku różnych marek, i to właśnie jest miejsce dla Twojej firmy. Nie zapominaj również tworzyć relacji i InstaStories.

Znalazłeś/aś ścieżkę odpowiednią dla siebie? Jeśli tak, to nie zamykaj się tylko na formaty, które jej przypisaliśmy. Być może na Twoją korzyść zadziała inna metoda. Nie bój się stosować różnych formatów wideo marketingu, obserwuj po prostu jak wpływa on na Twoich odbiorców i wprowadzaj zmiany.

Zapraszamy do współpracy firmy, które chcą poprawić swój wizerunek i zrealizować jego cele! Sprawdź naszą ofertę studia nagraniowego!

Umów się na nagranie filmu!

Zarezerwuj termin już teraz 😃

Powiązane wpisy