Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Fotografia modowa – 5 wskazówek na wyróżnienie marki


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Żeby osiągnąć sukces sprzedażowy trzeba swoją markę czymś wyróżnić. Nie można zaprzeczyć, że sprzedaż ubrań online opiera się głównie na zdjęciach. Sposób, w jaki zdjęcia są wykonane może decydować o tym, czy potencjalny Klient dokona zakupu, czy też nie. Fotografia modowa to nieodzowny element sprzedaży – dowiedz się, jak znaleźć własny sposób na wyróżnienie się za pomocą zdjęć.

Koncepcja marki

Ten pierwszy, i jakże ważny etap to wytyczne, dzięki którym będziesz wiedzieć, jak podążać ze swoją marką. Zanim rozpoczniesz swoje pierwsze działania, musisz wiedzieć do kogo właściwie kierujesz swoje produkty, czyli jaka jest Twoja grupa docelowa. A przede wszystkim, jak chcesz być postrzegany przez swoich odbiorców? Czy zależy Ci, aby postrzegano Cię jako markę z wysokim poziomem obsługi? Markę, która dba o środowisko i wykorzystuje tylko i wyłącznie materiały pochodzące z recyklingu?

Warto dokładnie przemyśleć i opracować koncepcję. Ponieważ, kiedy ustalisz swój zamierzony wizerunek, musisz kierować się tym, podczas każdego wykonywanego ruchu.

Prezentacja ubrań

Sposobów na prezentowanie ubrań jest kilka. Twoją rolą jest zdecydowanie, który będzie najlepszy dla Twojej marki. Nie musisz zamykać się na jeden typ fotografii, ale najważniejszym kryterium powinna być spójność.

Zdjęcia typu “duch” – te pojawiają się najczęściej, na pewno doskonale je znasz. Są to zdjęcia sfotografowane na manekinie, który zostaje usunięty podczas obróbki. Efektem końcowym jest zdjęcie samego ubrania, które zostało założone na niewidzialną sylwetkę. Takie zdjęcia zapewniają spójne przedstawienie, nie musimy obawiać się o tło, czy jakikolwiek inny element zdjęcia, który mógłby wyglądać inaczej, jeśli zdjęcia produktów byłyby tworzone w odstępie czasowym. Co więcej, na zdjęciu nie ma niczego co mogłoby odwrócić uwagę odbiorcy od produktu – skupia się on tylko i wyłącznie na tym co trzeba.

Zdjęcia z modelami w studio – fotografie z udziałem modeli posiadają atut, którego nie posiada poprzednia opcja. Mianowicie ubranie na sylwetce modela pozwala ukazać nie tylko jak się układa i dopasowuje, ale również oddaje jego długość. Natomiast należy wspomnieć o tym, że zdjęcie z modelem może odwracać uwagę od ubrania.

Zdjęcia z modelami z aranżacją lub w plenerze – możesz tworzyć zdjęcia modowe w specjalnie stworzonej scenerii w studio lub przy pięknym krajobrazie. O ile, warunki studyjne pozwalają na tworzenie zdjęć, które nie będą się od siebie różnić, nawet jeśli są wykonywane w innym czasie, to zdjęcia w plenerze znacznie utrudniają utrzymanie spójności. Tym samym, dodatkowe elementy w kadrze rozpraszają odbiorcę i nie pozwalają się skupić na produkcie, ale całość jest znacznie przyjemniejsza dla oka.

Należałoby wspomnieć, że sesje zdjęciowe z modelami są znacznie droższe, ponieważ należy pokryć koszty pracy modela, a także osób, które dbają o jej wygląd, czyli makijażysty, fryzjera oraz stylistki.

Aranżacja i tło

Ten punkt ściśle łączy się z poprzednim. Jeśli wybierasz zdjęcia, które zawierają dodatkowe elementy, musisz również zadecydować, jakie one będą. Najlepiej, aby były one dopasowane do stylu ubrań, które sprzedajesz, a jednocześnie odpowiadały koncepcji Twojej marki. Jeśli swoją działalność wiążesz z ochroną środowiska – postaw na kwiaty. Oferując eleganckie ubrania – możesz stworzyć przestrzeń ze sztukaterią ścienną, która nadaje stylowego charakteru.

Wygląd modelki lub modela

Coraz częściej marki modowe próbują wyróżnić się, dzięki nietypowej urodzie modela lub za pomocą nietypowego sposobu pozowania. Nierzadko jest to skuteczny sposób, mimo to warto się zastanowić, w jaki sposób to zrównoważyć – nadal najważniejszą częścią sesji ma być ubranie a nie uroda modela. Model powinien pasować do koncepcji marki, na odbiór sesji wpływ ma wiele czynników i nie można o tym zapominać.

Obróbka zdjęć

Fotografia modowa opiera się również na obróbce, której zawdzięcza swój końcowy efekt. To właśnie teraz jest odpowiednia chwila na retusz, usunięcie niepożądanych szczegółów, które nie zostały zauważone podczas sesji. Poza tym, jest to szansa na wyróżnienie wybranego koloru, dzięki czemu zdjęcie może zyskać określony klimat. Tym samym będzie to styl kojarzący się z Twoją marką.

Można powiedzieć, że wyróżnienie marki odzieżowej nie polega na poszukiwaniu najdziwniejszych metod, czy sposobów prezentacji ubrań. Najlepszym co możesz zrobić jest znalezienie własnej drogi, której będziesz się trzymać. Fotografia modowa i jej spójna koncepcja mogą pomóc Ci zyskać wiele dobrego. A wszystko co robisz będzie przywoływać odbiorcom Twoją markę.

Kolejny krok to już tylko znalezienie odpowiedniego fotografa. Jeśli jeszcze nie znalazłeś/aś osoby, która będzie tworzyć Twoje zdjęcia modowe, zapraszamy do kontaktu! Przygotujemy dla Ciebie ofertę, która odzwierciedla Twoje potrzeby.

Zapraszamy na sesję modową!

Zarezerwuj termin 😄

Powiązane wpisy