Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Fotografia ubrań – czy powinna odbyć się z udziałem modelki/modelem?


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

To pytanie często się przewija. Czy potrzebuję modelki podczas realizacji sesji produktowej dla sklepu internetowego? Otóż, nie istnieje jedna poprawna odpowiedź na to pytanie, a odpowiedzieć na nie możemy sobie sami. Fotografia ubrań zależy od tego, jakiego efektu oczekujesz od zdjęć i jaki jest budżet, który możesz przeznaczyć na sesję. Przeprowadzimy Cię przez podstawowe pytanie, dzięki którym znajdziesz swój własny sposób na prezentację ubrań.

Jaki jest Twój budżet?

Weź pod uwagę, że sesja z modelką to dodatkowy wydatek, który będzie trzeba pokryć. Usługa fotografa nie uwzględnia wypłaty za pracę modelki. Dodatkowo, najczęściej trzeba będzie zapewnić również usługę makijażystki i stylistki fryzur. W zależności, dodatkowe koszty mogą sięgać od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych podczas jednego zlecenia.

Najtańszą alternatywą sesji produktowej są zdjęcia packshotowe, jednak należy mieć świadomość ich wad, które pojawiają się w przypadku zdjęć ubrań. Ponieważ, ubrania są fotografowane na płasko, przez co w żaden sposób nie odzwierciedlają realnego wyglądu na ciele.

Najbardziej wypośrodkowaną opcją wydają się być zdjęcia typu “duch”. Są droższe od tradycyjnych zdjęć flat lay, ale ukazują wygląd ubrań na sylwetce. A przy okazji nie wymagają udziału modelki w sesji.

Jaki wizerunek marki chcesz tworzyć?

Wiedz, że zdjęcia w sklepie internetowym mają duży wpływ na kreowanie wizerunku. Nie ma co do tego wątpliwości, że zdjęcia ubrań prezentowane przez znaną modelkę będą świetnie wspierać wizerunek profesjonalnej marki. Jednocześnie, nie ma dowodów na to, że zdjęcia “duchy” mogą pogorszyć opinie o sklepie. W końcu, najważniejsze są zdjęcia wysokiej jakości, które oddają również szczegóły i detale produktu.

Jeśli dopiero rozpoczynasz działalność swojego sklepu i chcesz oferować produkty o wyższych cenach – warto zastanowić się nad współpracą ze znaną modelką. Będzie to inwestycja, która zaowocuje sukcesem marki. Jednak z pewnością będzie ona mocno obciążająca dla Twojego portfela. Jeśli nie możesz sobie na to pozwolić na początkowym etapie, warto skupić się na zdjęciach “duchach”, a dopiero potem dodawać zdjęcia z modelką. Z pewnością nie zaważy to na Twoim gorszym lub lepszym wizerunku.

Jednak, jeśli Twoje produkty będą w cenach bardziej przyjaznych dla portfela – nie musisz decydować się od razu na sesje z modelką. Jeśli zaczniesz zdobywać nowych Klientów, warto rozważyć tę kwestię, mimo tego nie jest ona koniecznością. Najważniejsze, aby zatroszczyć się o zdjęcia, które realnie przedstawiają produkt.

Fotografia ubrań posiada jeszcze jedną alternatywę dla prezentowania produktów. Zapewne chociaż raz widziałeś/aś sklep, w którym modelka robi zdjęcia sama sobie, w odbiciu lustra. Nie wyklucza się tworzenia takich zdjęć, nie można założyć, że są one złe, ale jednocześnie nie można oczekiwać, że dotrzesz z nimi do wymagających Klientów. Ich niewątpliwą zaletą jest prawdziwe i realne odwzorowanie, w końcu ciężko jest “podrasować” zdjęcia, które zostały zrobione telefonem. Takimi zdjęciami masz szansę trafić do mniej wymagających Klientów.

Wiele marek odzieżowych znakomicie radzi sobie prezentując jedynie zdjęcia ubrań na manekinie. Nie potrzebujesz znanej modelki żeby osiągnąć sukces. Znacznie lepsze, zwłaszcza na początku działalności, wydaje się inwestowanie w profesjonalne zdjęcia wysokiej jakości. Jeśli potrzebujesz pomocy przy realizacji sesji zdjęciowych, sprawdź naszą ofertę fotografii produktowej i napisz do nas! 🙂

Umów się na sesję produktową!

Zarezerwuj termin 😄

Powiązane wpisy