Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Zdjęcia typu “duch” – co je wyróżnia?


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Wśród zdjęć produktowych ubrań możemy wyróżnić zdjęcia na modelce, na manekinie, flat lay, a także zdjęcie typu “duch”. Czym te ostatnie różnią się od pozostałych? W tym artykule, przyjrzymy się im trochę bliżej i spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie.

Zdjęcia typu “duch” – co to takiego?

Zdjęcia typu “duch” są wykonywane jedynie w branży ubraniowej. To co dla nich charakterystyczne to wrażenie, jakby zdjęcia zostały sfotografowane na sylwetce niewidzialnego człowieka. Można powiedzieć, że proces ich tworzenia jest jednym z najtrudniejszych, ponieważ składa się z kilku etapów.

Zdjęcie ubrania tworzy się na manekinie, a w kolejnym etapie usuwa się go podczas obróbki. Z tego powodu należy wykonać wiele zdjęć, które potem składa się w jedno. Dlatego też, tworzenie zdjęć typu “duch” jest nie tylko trudnym procesem, ale również niezwykle czasochłonnym.

Dlaczego cena zdjęć typu “duch” jest wysoka?

Poniekąd, odpowiedź na to pytanie znajduje się już w poprzednim akapicie. Długi i trudny etap tworzenia ma największy wpływ na cenę zdjęcia. Żeby ubranie wyglądało atrakcyjnie trzeba włożyć w to wiele wysiłku. Przez to, że zdjęcia są wykonywane w wysokiej jakości, podczas obróbki trzeba również wyeliminować wszelkie mankamenty, jak np. zagniecenia.

Czasem korzystny efekt zależy również od zastosowania odpowiedniego manekin. Do sukienki bez rękawów nada się manekin bez rąk, jednak kiedy chcemy zaprezentować ubranie z rękawami należy zastosować manekin z rękami.

Co wyróżnia zdjęcia typu “duch”?

Bez wątpienia ubrania najlepiej wyglądają na sylwetce. Z tego powodu, jeśli zależy Ci na zdjęciach na białym tle, lepszym wyborem będą zdjęcia typu “duch”, aniżeli packshoty. Zdjęcia na manekinie oddają najbardziej realny wygląd ubrania, ukazują jego kształt oraz to, jak układa się na sylwetce. Podczas, gdy ubrania ułożone na płasko nie są w stanie przedstawić kroju czy fasonu, a jedynie kolor lub wzór.

Dodatkowo, zdjęcia typu “duch” są tańsze niż sesja zdjęciowa z modelką. Zasadniczo, jeśli chodzi o prezentację, niewiele je różni, oba typy ukazują ubranie na sylwetce. Jednocześnie, dla fotografa oznacza to szybszą realizację. Praca z modelką zajmuje znacznie więcej czasu, ponieważ w trakcie sesji należy również uwzględnić etap makijażu, fryzury oraz komponowania dodatków.

Zdjęcia typu “duch” gwarantują spójne przedstawienie, podczas gdy zdjęcia z modelką realizowane w odstępie czasowym mogą się od siebie różnić.

Dla kogo są zdjęcia “duchy”?

Zdjęcia produktowe typu “duch” świetnie sprawdzają się w sklepach internetowych. Białe tło sprawia, że odbiorca skupia się jedynie na produkcie. Jeśli początkowo tworzyłeś/aś zdjęcia na modelce, nie musisz od razu z nich rezygnować. Takie fotografie również rewelacyjnie oddają wygląd produktu. Lepszym rozwiązaniem byłaby publikacja obu typów zdjęć. W końcu zdjęcia z modelką również mogą zachęcić Klientów do zakupu, choćby za pomocą komponowania z dodatkami i ukazania, jak może wyglądać stylizacja. Jednak, w sytuacji gdy regularnie musisz realizować sesję przez dużą liczbą nowości, lepszym rozwiązaniem jest wybór “duchów”.

Zarazem, zdjęcia “duch” można wykorzystywać w wielu innych miejscach. W sytuacji, gdy zdjęcia z modelką i w aranżacji mogłyby zaburzać stylistykę ulotek lub katalogów, “duchy” rewelacyjnie się w nie wpasowują.

Zdjęcia “duch” są najbardziej uniwersalnym wyborem do prezentacji ubrań w sklepie internetowym. Pomimo, że są jedną z najdroższych opcji fotografii produktowej, to jednak ich wybór jest najbardziej słuszny. Jeśli szukasz studio fotograficznego, które wykona dla Ciebie profesjonalne zdjęcia “duchy” – zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą fotografii produktowej i napisz do nas!

Zapraszamy na sesję produktową!

Zarezerwuj termin 😄

Powiązane wpisy