Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Jak zrobić zdjęcia produktów do sklepu internetowego?


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Zdjęcia produktów do sklepu internetowego to istotny wyznacznik decydujący o zakupie. Nie od dziś wiadomo, że Klienci kupują oczami, szczególnie w świecie online. Wśród konkurencji trzeba podejmować zdecydowane kroki, które pozwolą nam wygrać walkę o Klienta – jednym z nich jest właśnie fotografia produktowa.

Możesz zlecić wykonanie zdjęć produktowych .gold studio lub wykonać zdjęcia do sklepu internetowego samemu. W dalszej części artykułu, pokażemy Ci jak zrobić zdjęcia produktów do sklepu internetowego.

Pomysły na zdjęcia produktowe

Strategia to klucz do sukcesu, tak więc zanim przejdziemy do tworzenia zdjęć, przygotujmy koncepcję. Właściciele sklepów najczęściej decydują się na packshoty, czyli zdjęcia na białym tle, lub zdjęcia aranżowane. Jednak istnieje kilka innych opcji, które mogą okazać się skutecznym narzędziem sprzedaży w Twoim biznesie i właśnie Ci je przedstawimy.

Packshot

To najczęstsze zdjęcia produktowe, które widzimy w sklepach internetowych. Charakteryzuje je prostota i jednolite tło, które skupiają uwagę na samym produkcie, jednak jest to również krótka droga do utraty zainteresowania Klientów. Warto mieć bazę packshotów do każdego produktu, gdyż to one ukazują najważniejsze cechy i detale.

Wykonuje się zdjęcia typu flat lay, duch czy na manekinie. Każde z nich ma jeden cel – pokazać produkt w najprostszy sposób, bez zbędnych dodatków.

Stylizowane zdjęcia produktowe

W tym przypadku białe tło zostaje podmienione na scenerię. Mimo wszystko to produkt odgrywa główną rolę, jednak jego charakter jest podkreślony przez klimatyczne tło. Może on być również zaprezentowany na podstawce, abstrakcyjnych formach czy minerałach.

Stylizowane zdjęcia wymagają wyczucia kompozycji, światła, perspektywy, jak i kolorów. Bardzo zagubić produkt wśród dodatków, które miały go wyróżnić, a w efekcie przejęły jego rolę i zdominowały obraz.

Sceneria może być bardziej rozbudowana, jednak mamy wówczas do czynienia ze zdjęciami aranżacyjnymi.

Zdjęcia aranżacyjne

Zdjęcia produktowe w aranżacji są coraz chętniej wybierane do sklepów internetowych. Coraz więcej marek otwiera się na taką formę prezentacji produktu. W taki sposób możemy podkreślić jego charakter i nadać mu odpowiedniego klimatu.

Jednak jak zawsze, ciekawa forma wiąże się z ryzykiem, że fantazja podczas kompozycji może wziąć górę, a w przesyconej scenerii, produkt zostanie zagubiony. Żeby takie zdjęcie wyszło udane, niezbędne jest wyczucie produktu, jego charakteru i dobór odpowiednich dodatków.

Zdjęcia aranżacyjne są świetnym graficznym uzupełnieniem oferty w sklepie internetowym. Bez wątpienia to one kradną największą uwagę podczas przeglądania produktów.

Zdjęcia lifestylowe

Zdjęcia lifestylowe pokazują produkt w jego naturalnym środowisku, tutaj ważną rolę może odgrywać środowisko, jak i dodatki. Tego typu fotografia produktowa ma za zadanie pokazać przeznaczenie produktu, a nawet zaprezentować sposób jego użytkowania. Przede wszystkim zdjęcia produktowe lifestylowe opowiadają historię, dlatego oddziałują na zmysły Klientów.

Nie potrzebujesz dużych przestrzeni, aby wykonać takie zdjęcia, wbrew pozorom, nawet stosując wąskie kadry, można stworzyć doskonałe obrazy. Istotne jest pokazanie historii, pozostałe elementy można w jakiś sposób ograć.

Zdjęcia produktowe z modelem

Niektóre produkty wymagają modela, aby je sfotografować, tak jest chociażby z ubraniami. Inne zaś zyskują zupełnie innego wizerunku. Takim sposobem produkt staje się dla nas bardziej prawdziwy, taki, którego można dotknąć, a to wzbudza zaufanie.

Zdjęcia produktowe z modelem nie muszą od razu prezentować całej sylwetki, wystarczą dłonie lub część twarzy. Dzięki człowiekowi nasz produkt zyskuje na przekazie

Co potrzebujesz, aby zrobić zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Rozpoczynamy od profesjonalnego podejścia, jest to niezbędny element do osiągnięcia dobrych rezultatów. Dobry obraz przekłada się na większą sprzedaż w sklepie internetowym. Dlatego warto włożyć dużo wysiłku w stworzenie zdjęć produktów do sklepu internetowego.

Przy fotografowaniu na pewno przyda Ci się kilka narzędzi:

Sprzęt fotograficzny

Dobry sprzęt jest bardzo ważny – nie musisz od razu kupować lustrzanki pełnoklatkowej. W zupełności wystarczy aparat cyfrowy, oferują one już wystarczającą jakość zdjęć. Dobra jakość to podstawowy wyznacznik, który determinuje to, czy Klient zwróci uwagę na Twoje zdjęcie produktowe.

Oświetlenie

Bez dobrego oświetlenia nie ma dobrych zdjęć, nawet jeżeli ma być to światło punktowe czy przyćmione. Jeżeli Twoja sceneria jest umiejscowiona przy oknie, światło dzienne może okazać się wystarczające. Jednak w przeważającej liczbie przypadków na pewno pomocne będą softboxy, które zapewnią równomiernie oświetlenie z dwóch stron.

Statyw

Żaden produkt nie będzie prezentować się dobrze na poruszonym i nieostrym zdjęciu. Statyw to bardzo ważny element podczas fotografii produktowej. Przynosi wiele korzyści, chociażby dzięki niemu możemy sfotografować identyczny kadr, jedynie podmieniając produkt lub jego ułożenie.

Potrzebujesz fotografa, który wykona dla Ciebie zdjęcia produktów?

Jesteś w dobrym miejscu 🙂

Powiązane wpisy