fbpx
Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Share

Jak zrobić profesjonalne zdjęcia na aukcje?


130m studio portretu, produktu i reklamy | .gold studio

Sprzedaż internetowa prężnie się rozwija. Obecnie to już nie tylko sklepy internetowe, ale również serwisy aukcyjne i ogłoszeniowe. Żeby sprzedaż była skuteczna, wymaga ona przygotowania profesjonalnych fotografii, dzięki którym klient może zdecydować się na dokonanie zakupu.

Jak stworzyć atrakcyjne zdjęcia produktów na aukcje? Na co zwrócić uwagę? Wszystkie ważne informacje poznasz w tym artykule.

Jak powinny wyglądać zdjęcia produktów?

Zdjęcia packshotowe są najczęściej stosowaną formą zdjęć produktowych. Packshot to fotografia produktu na białym, bądź jednolitym tle. Ma to na celu skupienie uwagi odbiorców tylko i wyłącznie na produkcie. Takie zdjęcia mogą być także wykorzystane do tworzenia grafik, banerów, katalogów i ulotek.

Dobre oświetlenie

Dobre światło to podstawa do stworzenia zdjęcia produktowego. Przedmiot powinien być równomiernie oświetlony z każdej strony, aby fotografia jak najbardziej oddawała jego rzeczywisty wygląd. Co ważne, trzeba będzie również zadbać o redukcję cieni. Najlepszym na to sposobem jest namiot bezcieniowy, jeśli nie posiadasz takiej możliwości, będzie potrzebne Ci dodatkowe źródło światła, które skierujesz na przestrzeń za przedmiotem.

Dostosowane parametry aparatu

Wystarczające oświetlenie pozwala na zmniejszenie czułości ISO, która na wysokich wartościach tworzy na zdjęciu efekt ziarna. Pamiętaj, również o odpowiednim czasie naświetlania. Zwłaszcza w sytuacji, gdy fotografujesz z ręki, ta kwestia może mieć ogromny wpływ na ostrość zdjęcia. Długi czas naświetlania zarejestruje poruszenia i tym samym zdjęcie nie będzie ostre.

Jednolite tło

Jak już wcześniej zostało wspomniane, w fotografii produktowej ważne jest jednolite tło, które nie będzie rozpraszać odbiorców. Stosuje się również fotografie aranżowane, gdzie na zdjęciu poza produktem jest szereg innych obiektów, które mogą nawiązywać do jego cech lub zastosowania.

Mimo tego, jeśli chcesz, aby Twój produkt maksymalnie skupił uwagę odbiorców, najlepsze będzie jasne i jednolite tło. Za tło może może posłużyć wiele rzeczy, biała kartka, brystol, prześcieradło i oczywiście tło kartonowe. 

Kompozycja

Najczęściej stosuje się kompozycję centralną, czyli produkt znajduje się w samym środku kadru. Trzeba maksymalnie wykorzystać możliwości, aby skupić uwagę odbiorcy. Z tego też powodu, stosowanie innych kompozycji mogłoby się nie sprawdzić. Dodatkowo, dzięki swojej prostocie, takie zdjęcie zyskuje również na profesjonalizmie.

Produkt

Nie tylko przestrzeń i ustawienia aparatu powinny być odpowiednio przygotowane. Na zdjęciu packshotowym to produkt jest najważniejszy, dlatego też powinien być objęty ogromną troską. Nie ma nic gorszego, niż brudny, zakurzony produkt. Jeśli fotografowany produkt ma gładką powierzchnię, zwróć uwagę czy nie odznaczają się na nim odciski palców. Zatem w obiektywie powinien on wyglądać jakby dopiero został wyprodukowany.

Obróbka

Jeśli przeszedłeś całą ścieżkę krok po kroku, zdjęcie już na tym etapie wyglądają tak, że możesz je udostępniać na aukcjach. Jednak zawsze mogą wyglądać jeszcze lepiej. Zdjęcia warto poddać obróbce, podnieść kontrast, wzmocnić nasycenie kolorów i jeszcze dodatkowo wyostrzyć. Nie potrzebujesz do tego płatnych programów. Dobrze wypełnią tę rolę także darmowe narzędzia online.

Podsumowanie

Profesjonalne zdjęcia produktów są bardzo ważnym elementem na drodze sprzedaży. Potencjalny klient nie ma możliwości zobaczenia, jak produkt wygląda w rzeczywistości. Dlatego tak ważne jest jego wierne odwzorowanie.