Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Fotografia produktowa branży beauty – zdjęcia na social media


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Niezależnie od tego czy jesteś fotografem, właścicielem sklepu, czy influencerem, robiąc zdjęcia kosmetykom, chcesz wiedzieć co zrobić, aby przyciągały one odbiorców i wywierały na nich chęć do zakupu. Fotografia produktowa branży beauty to dziedzina, która opiera się na kilku zasadach, dzięki którym można osiągnąć wzrost sprzedaży i zwiększyć zainteresowanie odbiorców.

Każdego dnia udostępniane są miliony postów z branży beauty w mediach społecznościowych. Element wizualny tych treści jest kluczowy, więc uznaliśmy, że dobrym pomysłem jest podzielenie się kilkoma przydatnymi wskazówkami na temat tworzenia świetnych zdjęć produktów kosmetycznych.

Zasada nr 1. Spójność

Dąż do osiągnięcia jednolitego i spójnego, a przede wszystkim unikalnego stylu zdjęć oraz profili w social mediach – myśl o tym jako o własnej marce. W ten sposób każdy, kto Cię śledzi, natychmiast rozpozna, że opublikowane treści należą właśnie do Ciebie i będzie je z Tobą identyfikował.

Możesz to osiągnąć za pomocą konsekwentnej obróbki, motywu lub udostępniając jednocześnie dwa zdjęcia np. jedno ukazujące cały produkt, a drugie tylko jego drobny detal.

Zasada nr 2. Aranżacja

W tym punkcie masz największe pole do popisu. Twoim zadaniem jest przyciągnięcie wzroku odbiorców i skupienie go na przedmiocie. Poświęć trochę czasu na przemyślenie, jak kreatywnie podejść do tematu zdjęcia, które możesz wykorzystać do celów marketingowych.

Pamiętaj, że zdjęcia czy grafiki reklamowe tworzone dla mediów społecznościowych mogą, a nawet powinny się różnić od tych do sklepu internetowego.

Kilka wskazówek dotyczących kompozycji:

  • używaj różnych rekwizytów i dodatków, aby urozmaicić treści, baw się materiałami i gadżetami,
  • dzięki rekwizytom możesz pokazać, jak używać produkt oraz podkreślić jego kluczowe cechy,
  • próbuj zdjęć typu flat lay, czyli fotografując z góry – masz nieograniczone pole do działania w układaniu wszelakich kompozycji i dodatków,
  • rób zdjęcia pod wieloma kątami, tak aby na koniec móc wybrać, które z ustawień przedstawia się najkorzystniej,
  • fotografując, miej na uwadze wymiary stosowane w mediach społecznościowych, i rób zdjęcia w zależności od tego, na którym będziesz je udostępniać,
  • zwracaj uwagę na drugi plan, jeśli nie korzystasz z białego tła i jest nim po prostu kawałek Twojego mieszkania, sprawdzaj czy żaden niepożądany element nie znajduje się w polu widzenia obiektywu.

Zasada nr 3. Jasność

Chcesz, aby zdjęcia były jasne. Jeśli nie posiadasz oświetlenia studyjnego, korzystaj ze światła dziennego (ale nie fotografuj w bezpośrednim świetle słonecznym – bo właśnie wtedy pojawi się cień). Postaw na pochmurne dni, ewentualnie działaj przy wschodzie lub zachodzie Słońca, ale wystrzegaj się godzin ok. południa, bo wtedy promienie słoneczne są najmocniejsze.

Zasada nr 4. Produkt

Kosmetyk to element na zdjęciu, który najbardziej nas interesuje, dlatego też tak ważne jest, aby przed robieniem zdjęć na trochę się przy nim zatrzymać i zwrócić uwagę czy produkt jest:

  • widoczny i dostrzegalny na pierwszy rzut oka,
  • zajmuje znaczną część fotografii i nic innego go nie przyćmiewa,
  • produkt i nazwa marki są wyraźne,
  • opakowanie nie nosi żadnych brudnych śladów i odcisków palców.

Zasada nr 5. Wiedza

Musisz posiadać wiedzę w dwóch aspektach – o samej fotografii, czyli jak wykonywać poprawnie zdjęcia oraz o grupie docelowej produktu.

Aby zdjęcie było dobre jakościowo, musisz wiedzieć jak manewrować parametrami w aparacie dla uzyskania jasnego, ostrego i wyraźnego zdjęcia. Skoro Twoim zadaniem jest promowanie produktu, należy w całość włożyć nie tylko serce, ale i umiejętności.

Przygotowując wizję oraz kompozycję zdjęcia, dowiedz się kim tak naprawdę jest potencjalny klient tego kosmetyku. Osoby w jakim wieku powinny być nim zainteresowane? Czy ten produkt jest drogi lub ogólnodostępny? Jeśli zdasz sobie sprawę, do kogo skierowana jest marka, będziesz w stanie pokazać produkt w odpowiedni dla niego sposób.

Podsumowując, mam nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci w fotografowaniu kosmetyków, a także w prowadzeniu spójnych treści na Twoich social mediach. Potrzebujesz odrobinę praktyki i wyrobienia własnego stylu do osiągnięcia sukcesu. Fotografia produktowa dla branży beauty może być sporym polem do popisu kreatywności.

Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu zdjęć produktowych na białym tle lub w aranżacji – zapraszamy Cię do zapoznania się z naszą ofertą fotografii produktowej!

Umów się na sesję produktową!

Zarezerwuj termin już TERAZ 🙂

Powiązane wpisy