Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Fotografia produktowa – jak powinna wyglądać?


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Profesjonalnie wykonane zdjęcie produktu to klucz do sukcesu jego sprzedaży. Istnieją określone standardy, które muszą zostać wykorzystane w fotografii produktowej, aby ta przynosiła efekty. Fotografia produktowa kieruje się kilkoma zasadami i ważnymi punktami, które wdrożone podczas sesji – w konsekwencji będą generować wzrost sprzedaży.

Poniżej znajdują się najważniejsze informacje, które pozwolą Ci zrozumieć, jak skutecznie tworzyć zdjęcia produktowe.

Czym jest fotografia produktowa?

Żeby przejść do zasad wykonywania fotografii produktowej, warto wyjaśnić sobie czym ona tak naprawdę jest.

Każdy przedsiębiorca potrzebuje dobrej jakości zdjęć produktów, które oferuje, gdyż klient jest wzrokowcem i swoje decyzje będzie opierać na tym, co zobaczy oraz który produkt jego zdaniem prezentuje się najlepiej. Klientowi należy pokazać, że nasz produkt jest wart jego uwagi i pieniędzy.

Fotografia produktowa, czyli packshot prężnie się rozwija i staje się coraz to bardziej popularna, ponieważ za pomocą odpowiednich programów można tworzyć wizualizacje produktu i sprawić, że zdjęcia będą ciekawsze dla naszego oka.

Zasady fotografii produktowej

Po pierwsze: światło dzienne

Do stworzenia packshotów konieczne będzie przygotowanie odpowiedniego oświetlenia. Na ewentualność wykonywania zdjęć w plenerze – najlepiej wybrać wczesne popołudnie. Lampy powinny podkreślać naturalne oświetlenie. Pamiętaj również o ważnej kwestii, jaką jest cień, który mógłby przytłoczyć fotografowany produkt, dlatego sięgaj po dyfuzor do flesza, który sprawi, że światło będzie rozprowadzane równomiernie.

Po drugie: białe tło

W fotografii produktowej najlepiej sprawdzi się neutralne lub jednolite białe tło, takie które nie będzie odwracać wzroku od tego co na zdjęciu najważniejsze, czyli produktu. Źle dopasowane tło może odbijać światło i spraw, że produkt nie będzie niósł ze sobą pozytywnego odbioru. Istnieją takie akcesoria, jak namioty bezcieniowe, które rozpraszają światło i znacznie ułatwiają pracę fotografowi.

Po trzecie: fotografuj ze statywu

Często pomijana, a jakże ważna rzecz to fotografowanie z użyciem statywu, to on jest kluczem do uzyskanie ostrości na zdjęciu, co też będzie rzutować na jakość zdjęcia.

Po czwarte: zadbaj o produkt

Zwróć uwagę na szczegóły, zdjęcie wykonane nawet najlepszym sprzętem nie zachęci do zakupu, jeśli produkt będzie brudny lub pomięty. Wiele osób popełnia ten ogromny błąd i nie przygotowuje produktu do zdjęcia.

Po piąte: obrób zdjęcie

Fotografia produktowa stawia na pierwszym miejscu naturalność. Zrezygnuj z używania jaskrawych filtrów, postaraj się oddać rzeczywisty kolor produktu, żeby jak najlepiej ukazać klientowi prawdziwą perspektywę.

Po szóste: przemyśl sposoby przedstawienia

W zależności od rodzaju produktu, zmieniać się będzie koncepcja jego fotografowania np. fotografując ubrania, musimy skupić się również na detalach, a nie tylko całości, tak aby klient miał komplet zdjęć obrazujących produkt z każdej strony.

Pamiętaj, że fotografia produktowa to narzędzie marketingowe, i również potrzebuje zastosowania konkretnej strategii – jak produkt ma zostać przedstawiony na zdjęciu, aby skłonił swojego odbiorcę do zakupu. Mam nadzieję, że ten krótki poradnik przyda Ci się w codziennej pracy i rozumiesz już, czemu profesjonalnie przygotowane zdjęcia będą przynosić efekty.

Śledź naszego bloga fotograficznego!

Dowiedz się więcej o fotografii 🙂

Powiązane wpisy