Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Zastosowania ujęć w fotografii produktowej


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Fotografia produktowa posiada klasyczne ujęcia, które pojawiają się w ofercie. Jednocześnie zastosowanie konkretnego z nich, może wywoływać jakiś efekt. Innymi słowy, istnieją reguły, które określają jak produkt powinien być sfotografowany, z jakiej odległości oraz z jaką aranżacją, żeby przykuwał wzrok i zachęcał do zakupu. Ujęcia w fotografii produktowej znacznie ułatwiają pracę na sesji zdjęciowej.

Na początku swojej drogi łatwo o potknięcia i błędy, jeśli chodzi o zdjęcia produktów – ten poradnik powstał, aby Ci to ułatwić i ukazać fundamenty fotografii dla e-commerce.

W tym poradniku poznasz klasyfikację typów fotografii produktowej na podstawie wielu czynników:

Na podstawie liczby produktów na fotografii:

  • Pojedynczy produkt
  • Grupa produktów

Na podstawie przedstawienia rozmiaru produktów:

  • Regularny rozmiar
  • Detal/zbliżenie
  • Ukazanie skali

Na podstawie użytych rekwizytów:

  • Manekin
  • Flat lay
  • Białe tło
  • Ujęcia dla social media

Na podstawie okoliczności fotografowania:

  • Zdjęcia w studio
  • Zdjęcia w akcji

Pojedynczy produkt

Prezentowanie jednego produktu na zdjęciu daje pewność, że nic innego nie odwróci uwagi odbiorcy. Natomiast istnieje również ryzyko, że taka fotografia w ogóle nie przyciągnie wzroku potencjalnego Klienta przeglądającego sklep online, jeśli nie urozmaici się jej o ciekawą aranżację.

Grupa produktów

Najlepszy sposób, gdy chcesz pokazać całą kolekcję, warianty kolorystyczne, bądź opcje wielkości produktu. Ogromna szansa dla firmy, aby odbiorca poprzez jedno spojrzenie mógł poznać wszystkie produkty z kolekcji, a nie tylko jeden.

Regularny rozmiar

Sposób fotografowania, który nie daje żadnych wskazówek jakiej wielkości jest dany przedmiot, nie ukazuje jego szczegółów oraz detali. Ot tak, przedmiot sfotografowany w całości od góry do dołu. Jednak nie wyklucza to tego, że pokazanie produktu w całej okazałości jest potrzebne.

Detal/zbliżenie

Fotografia szczegółowa, czyli zdjęcia z bliska są najczęściej stosowane w fotografii produktów jubilerskich, tak aby ukazać miniaturową teksturę i zdobienia. Wykorzystuje się tę technikę również dla zobrazowania faktury, tak jak to jest np. w fotografii modowej.

Ukazanie skali

Innym rodzajem fotografii produktowej dotyczącym rozmiaru przedstawienia, wykorzystywanym przez e-commerce, jest fotografia skalowana. Ma ona na celu nadanie obiektowi kontekstu w porównaniu z rozmiarem innych obiektów.

Manekin

Popularny sposób ukazania, jeśli chodzi o fotografię produktu. Zdjęcia na manekinie są idealne do fotografii modowej. Taki sposób przedstawienia pozwala klientowi lepiej wyobrazić sobie, jak ubranie będzie się układać oraz prezentować na ciele.

Flat lay

Fotografia na płasko to ten najbardziej podstawowy typ fotografii. Wymaga jedynie profesjonalnego oświetlenia. Mogą to być samodzielne produkty na białym tle lub ułożone z innymi rekwizytami na kolorowym tle w celu umieszczenia w mediach społecznościowych.

Białe tło

Produkty na jednolitym, białym tle najbardziej kojarzą się z fotografią studyjną. Fotografie na jednolitym tle posiadają wiele zalet, ze względu na estetyczne przedstawienie produktu oraz brak kolorów, które mogłyby rozpraszać swą intensywnością od tematu przewodniego.

Ujęcia dla social media

Ten typ fotografii charakteryzuje się przede wszystkim kreatywnością przekazu. Wszelakie kompozycje, tła, kreacje, aranżacje i projekty graficzne. Mogą być tak różnorodne, jak to tylko możliwe, ważne aby przyciągały wzrok.

Zdjęcia w studio

Kompozycja, tło, oświetlenie, aranżacja – w studio fotograf ma wszystko pod kontrolą. Ten typ zdjęć daje fotografowi swobodę nad rozmieszczeniem produktu podczas fotografowania, a wszystkie wyłapane błędy, mogą zostać szybko poprawione.

Zdjęcia w akcji

To technika fotografowania produktu, podczas jego użycia. To pozwala Klientowi na wizualizację zastosowania samego produktu. Jest to potężne narzędzie sprzedaży, ponieważ odbiorca, może wyobrazić sobie siebie samego, korzystającego z konkretnego produktu i stać się bardziej skłonnym do zakupu.

Fotografia produktowa i jej ujęcia wywołują chęć zakupu. Wiedza, jakie zastosowanie posiadają ujęcia w fotografii produktowej, umożliwi Ci kierowanie emocjami klientów, co doprowadzi do zwiększenia sprzedaży, a ostatecznie to jest celem fotografii produktowej.

Jeśli potrzebujesz pomocy w realizacji zdjęć produktowych – zapraszamy do kontaktu i zapoznania się z naszą ofertą fotografii produktowej.

Umów się na sesję produktową!

Zarezerwuj termin już TERAZ 🙂

Powiązane wpisy