Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

7 najczęstszych błędów popełnianych w fotografii produktowej


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Z naszych artykułów możesz się dowiedzieć o wielu wskazówkach dotyczących tworzenia zdjęć produktów. Natomiast w tym poradniku dowiesz się, czego należy się wystrzegać. Jakie są najczęstsze błędy w fotografii produktowej?

Obecnie sprzedaż online prężnie się rozwija, jednocześnie zwiększa się liczba czynników, które mogą nam przy tej sprzedaży pomóc lub zaszkodzić, w zależności od tego z jakim nastawieniem do nich podejdziesz.

Jakich błędów nie popełniać? I o czym pamiętać?

1. Niepokazywanie produktu w całości

Kupując produkt stacjonarnie, najprawdopodobniej obejrzysz go z każdej strony, dokładnie taką samą możliwość powinien mieć Klient, który ogląda produkt online. Dlatego tak istotnym elementem jest fotografowanie produktu pod wieloma kątami i z każdej strony.

Rób przynajmniej dwa zdjęcia produktu z różnych perspektyw, Twoim zadaniem jest ukazanie go w jak najbardziej zbliżony do rzeczywistości sposób. Upewnij się również, że zdjęcie jest wysokiej rozdzielczości, aby Klienci mogli uzyskać jak najlepsze powiększenie.

2. Słabe jakościowo zdjęcia

Czyli wszystko, co sprowadza się do ustawień w aparacie. Zapanowanie nad sprzętem fotograficznym jest nieuniknione, musisz kontrolować trzy najważniejsze parametry, jakimi jest czułość ISO, czas otwarcia migawki oraz przysłonę.

Korzystanie z trybu manualnego pozwoli Ci na kontrolowanie ekspozycji oraz ostrości na zdjęciu, co również wpływa na jego lepszą jakość. A tylko takie, pozytywnie oddziałuje na wzrost sprzedaży. Nie zapominaj o korzystaniu ze statywu, bywa on naprawdę kluczowy do uzyskania ostrych i wyrazistych fotografii.

3. Odwracające uwagę tło

Oczywiście, można posługiwać się tłem, nawiązując do samej tematyki zdjęcia, nada to odpowiedniego charakteru, ale jak we wszystkim należy zachować umiar. Nie możesz pozwolić sobie na to, aby tło skradło całą uwagę zdjęcia.

Korzystaj z kilku drobnych elementów, które stworzą atmosferę wokół produktu. Ale co najważniejsze, upewnij się, że dodatkowe elementy nie kolidują z wizerunkiem marki oraz samego produktu.

4. Brak opieki nad produktem

Zamazane i nieostre zdjęcia, na pewno nie wpływają korzystnie na sprzedaż produktu i jego postrzeganie, ale zawsze może być gorzej – uzyskanie ostrego zdjęcia brudnego produktu. Zadbanie o czystość fotografowanego obiektu, to zaledwie chwila w perspektywie trwania całej sesji, ale jest to kwestia, o której fotografowie często zapominają.

Pamiętaj, aby przed obiektywem stawał produkt, który jest czysty, niepognieciony oraz bez odbitych palców. Wydaje się to być drobnostką, ale zdecydowanie zaoszczędzi Twój czas przy obróbce i wpłynie na efekt końcowy.

5. Niekontrolowane kadrowanie

Zwróć uwagę, że kadry dla każdego z ujęć powinny pozostać takie same. Co z kolei, jest pozytywnym aspektem wpływającym na spójność obrazów. Przewijanie kilku zdjęć na stronie jednego produktu, różniących się wielkością i odległością może być bardzo mylące dla odbiorcy.

Jednakowo zniekształcasz wyobrażenie dotyczące wielkości produktu, przez co Klient może zrezygnować z zakupu, z obawy na zły dobór rozmiaru.

6. Trzymanie się przyjętych zasad

Zawsze staraj się szukać własnego sposobu przedstawienia, nawet w przypadku, gdy inny sklep sprzedaje ten sam produkt. Wypracuj sobie taki styl, dzięki któremu Twoje zdjęcia będą wyróżniać się na tle innych, ale pozostaną spójne.

Istnieją produkty, które najlepiej wyglądają na białym tle np. leki, a eksperymentowanie z dodatkami i tłem raczej nie jest stosowane. Natomiast zdecydowana większość produktów daje możliwość wykazania się kreatywnością.

7. Brak spójności podczas obróbki

Fotografia produktowa rządzi się pewnymi prawami, ważne aby wszystkie zdjęcia na Twojej stronie były w jednakowej tonacji. Musisz dbać o spójność w każdym calu. Nie tylko tło i oświetlenie jest ważne, ale również kolory i ich nasycenie.

Kiedy Twoja konkurencja będzie nieustannie popełniała błędy w fotografii produktowej, Ty możesz ruszyć do przodu i zostawić je daleko za sobą. Jeśli unikniesz tych prostych i łatwych do przeoczenia błędów, jakość i wartość zdjęć wyniesie Twoje produkty na wyżyny.

Śledź naszego bloga fotograficznego!

Dowiedz się więcej o fotografii 🙂

Powiązane wpisy